MĘKH-STREAM
in Atelier
als Supermedium
Artists Space for Contemporary Art
www.supermedium.nl
http://trendbeheer.com/index.php?tag=supermedium
EXHIBITION #16
17 May 2007 20:00
a project by:
Ellen
Rodenberg
Hans Ensink op Kemna
Maarten Schepers
Kees Koomen
Wie is mękh?
mękh is
(sinds 2006) :
Maarten
Schepers, Kees Koomen, Hans Ensink
op Kemna en Ellen Rodenberg
De mękh-groep heeft een aantal maanden in een projectruimte
van de DCR (Den Haag) gewerkt
aan plannen en ideeën met betrekking tot het gezamenlijk tentoonstellen versus
het individuele werk. De werkwijze van mękh is expo-specifique.
De locatie
en situatie bepaalt de werkwijze van de mękh-groep.
Zo willen
ze elkaar inspireren en het publiek uitdagen opnieuw te kijken naar het maken
van een tentoonstelling.
In de
tentoonstelling die voor een specifieke locatie ontworpen wordt bevindt zich
het autonome werk van de deelnemers en er is werk te zien wat direct of indirect een gevolg
is van de mękh-activiteiten.
Voor Atelier als Supermedium is gekozen voor
het concept: solo versus groep.
Er zijn 8
ruimtes.
4x komt de
bezoeker in een ruimte die de kunstenaar als solo heeft ingericht.
4x loopt
men in een ruimte die door iedere kunstenaar voorzien is van een uitnodiging
tot een beeldend gesprek.
ENGLISH:
Who are mękh?
mękh
have been (since 2006): Maarten Schepers, Kees Koomen, Hans Ensink on Kemna and Ellen Rodenberg. Mękh has worked several
months
in a project space of the DCR (
The working
method of mękh is expo-specifique.
The location and situation stipulate the working method of mękh-groep.
Thus they
want inspire each other and public defying again to look
at how to make an exhibition.
For supermedium mękh has been chosen
for the concept: solo versus group. There are 8 spaces. 4x the visitor comes in
a space where the artist
has arranged a solo.
4x one runs
by a space which foresees by every artist of an invitation to the other members
of mękh
mękh-ruimte van Ellen Rodenberg met als eerste
beeld een groene ovale plaat met 4 boomstammen
het
tafelkleed met servies is een reactie op de installatie van Maarten Schepers.
Links een
schilderij van Kees Koomen en een wand installatie
van Hans Ensink op Kemna
(Eng) mękh-space of Ellen Rodenberg
with as first picture a green oval plate with 4 tree
descends with upon one of the tree descends a covered table,
is a response to the
installation of M. schepers. Left a painting of Kees Koomen and a partition
installation of Hans Ensink on Kemna
toevoeging
van Ellen Rodenberg: een schilderij waarop de ovaal waarover een studie naar
een studie
van van Gogh van Francis Bacon.
Maarten
Schepers
MS
solo-ruimte van Maarten Schepers
staal,
roofmate met was
3 foto’s
mękh-ruimte van Kees Koomen
met als eerste beeld: cipressen en 3 portretten op de grond van
Ezra Pound (2x) en Francisco de Goya.
Reacties
op de cipressen installatie:
Ellen
Rodenberg: een vloerbeeld
in het centrum van de ruimte.
Krantenfoto’s
in lijstjes van Maarten Schepers
‘in memoriam’, vlaggen, navelstreng van gedraaide vuilniszak,
plastic militair speelgoed, foto van geschilderde foetus
en
geschilderde foetus op paneel. (ER)
links
portret van Ezra Pound (KK) en rechts ‘In Memoriam, een studie naar Woman 1
van Willem de Kooning’ (ER)
beeldreactie van HEoK op de mękhruimte
van KK
solo-ruimte van Hans Ensink
op Kemna.
linker
‘deur’ mękh-ruimte van Kees Koomen
HEoK
solo-ruimte van Kees Koomen
KK
KK
mękh-ruimte van Hans Ensink
op Kemna met als eerste beeld een installatie van
hout, tape en papier.
voortkomend uit ‘the most innocent’ van Ton Schuttelaar.
beeldreactie van tempex restmateriaal door ER
(ER)
beeldreactie van Maarten Schepers: stalen stoelbeeld met blauw foam
en krantenpagina
beeldreactie van Kees Koomen: schilderij en tekst
(stroomdraad)
KK
(MS) z.t. krant, staal en roofmate
solo-ruimte van Ellen Rodenberg
links
schilderij: MOVE 9 NO WARNING
711
rechts
schilderij:
Study for Private Moments
op de
grond:
ventillator t.o.v. rood, groen, blauw
(motieven onderzoek)
daaboven op de muur ‘zie de mannen vallen’ NO WARNING 0609 gouache, fotocollage op papier
foto ER
onder:
schilderij ‘Study For Private Moments’
op aangetroffen zwarte driehoek van Ton Schuttelaar
zie
voor de context: http://www.tonschuttelaar.com/catalogi/the%20last%20word.pdf
http://www.tonschuttelaar.com/beginnieuwesite/html/election.html
ER
mękh-ruimte van Maarten Schepers met als
eerste materiaal en beeld; 4 vuilniszakken.
beeldreacties van links naar rechts: Maarten Schepers, Kees Koomen,
Hans Ensink op Kemna en
Ellen
Rodenberg
ER
MS